MoraBanc tanca el 2023 amb uns beneficis de 51,4 milions d’euros, un 22% més que l’exercici anterior

MoraBanc ha tancat l’exercici del 2023 amb un benefici de 51,4 milions d’euros, un 22% més que el 2022 (40,1M€). També s’ha mantingut la tendència de creixement en volum d’actius i el grup ha tancat l’any amb 11.014 milions d’euros de recursos gestionats (AUMs), la qual cosa suposa un increment del 7% respecte al període anterior. Els comptes anuals seran sotmesos a l’aprovació de la Junta General d’Accionistes prevista per a finals del mes d’abril (pendent de convocar).

Entre les dades més rellevants, destaca la rendibilitat de l’entitat, amb un ROE que en l’últim any s’ha elevat fins al 14,17% i un RoTE del 15,31%. La solidesa del balanç, una de les senyes d’identitat en la manera de fer banca del Grup, queda patent en la ràtio de solvència, que se situa en el 21,14% (CET 1 fully loaded), i en la de liquiditat (LCR), que va tancar el 2023 amb un valor de 299,08%, la qual cosa reflecteix l’excel·lent situació de liquiditat que l’entitat ha estat capaç de mantenir, fins i tot després de la compra de Banc Sabadell d’Andorra l’any 2021.

La bona capitalització de MoraBanc és compatible amb la seva aportació de recursos per finançar projectes personals i empresarials, dins del seu compromís amb Andorra. El 2023 la inversió creditícia va arribar als 1.446 milions d’euros, amb una cartera de bona qualitat creditícia com mostra la millora en la ràtio de morositat, que va baixar fins al 2,48%.

Els bons resultats de MoraBanc s’emmarquen en un exercici on també s’han registrat importants inversions enfocades a millorar l’atenció i l’oferta de productes i serveis als seus clients i clientes. El 2023 es van destinar 13,5 milions d’euros a tecnologia i projectes digitals, i el banc va rebre el premi a la millor App i Banca en linia d’Andorra per part de la revista World Finance. Paral·lelament, s’ha executat un ambiciós pla de millora dels espais que inclou la remodelació de 6 oficines per oferir uns entorns laborals òptims i funcionals.

Els bons resultats assolits es deuen al seguiment del pla estratègic marcat que es fonamenta en la digitalització, un producte personalitzat i diferencial, l’expansió internacional i un equip compromès. A nivell internacional, les filials, MoraWealth a Espanya, i Boreal a Miami (EEUU) i Zuric (Suïssa), han tancat el 2023 amb una contribució positiva al benefici i els recursos gestionats pel Grup. Aquesta tendència de creixement s’incrementarà després que el passat 14 de març s’anunciés l’acord per la compra de la participació majoritària de Tressis (pendent d’aprovació pels reguladors), una de les societats de valors més important d’Espanya.

Joan Maria Nin, president de MoraBanc

“El sòlid creixement dels nostres beneficis reflecteix el compromís continu de MoraBanc amb la sostenibilitat a llarg termini. El nostre enfocament en el creixement dels ingressos, l’expansió de la nostra base de clients i l’eficiència operativa ha demostrat ser exitós una vegada més. Aquests resultats no només són un testimoni de la feina dura i la dedicació del nostre equip, sinó també un reflex del sòlid model de negoci que hem construït al llarg dels anys”.

Lluís Alsina, conseller director general de MoraBanc

“Els resultats registrats, amb un creixement del 20% dels nostres beneficis, en un any d’inversions, evidencien la capacitat de MoraBanc per trencar barreres i mantenir una inèrcia positiva malgrat els riscos geopolítics i la desacceleració de l’economia que han marcat el 2023. Estem convençuts que l’any 2024 serà encara millor, el que ens permetrà garantir un creixement sostenible a curt, mitjà i llarg termini”.