MoraBanc celebra la primera Junta d’Accionistes després de la integració de BSA

MoraBanc ha celebrat la primera Junta General d’Accionistes després de la fusió amb BSA i amb l’assistència dels nous accionistes que van optar per mantenir la seva participació en el Grup un cop fet la integració. A la sessió s’han aprovat tots els punts de l’ordre del dia amb una distribució de dividends que ha crescut un 35% respecte a l’any anterior.

El president de MoraBanc, Joan María Nin ha destacat en la seva intervenció “el compromís clar del banc amb els seus clients, accionistes i amb el país”, i, en un entorn d’incertesa, ha posat en valor “la fortalesa del balanç de MoraBanc per poder donar resposta a les necessitats dels seus grups d’interés”.

El conseller director general de MoraBanc, Lluís Alsina s’ha mostrat satisfet pels objectius assolits i ambiciós per afrontar els reptes de futur amb un “creixement continuat del grup a Andorra i a nivell internacional, sobretot a Espanya, per poder ser el millor banc pels nostres clients”.

Aprovació dels comptes

En la junta celebrada a l’Andorra Park Hotel  s’han validat els comptes i el resultat 2022, un exercici que ha mantingut el creixement sostingut de MoraBanc amb un benefici de 40,1 milions d’euros, un 16% més que el 2021, en un any marcat per la finalització del procés d’integració de BSABanc sota la marca MoraBanc.

El grup va tancar el 2022 amb 10.211 milions de recursos gestionats amb un elevat ROE que, al darrer any, ha crescut fins al 10,90%. La solidesa del balanç de MoraBanc queda palesa en la ràtio de solvència que se situa al 18,06% (CET 1 fully loaded), i en la de liquiditat (LCR) que va tancar el 2022 amb un valor de 294,14% que reflecteix l’excel·lent situació de liquiditat de l’entitat. Pel que fa a la inversió creditícia, al 2022 es va tancar amb 1.538 milions d’euros amb una millora a la ràtio de morositat que va baixar fins al 2,6%.

A la junta d’accionistes s’ha aprovat el nomenament de Rita Estévez Luaña com a nova consellera independent de Mora Banc Grup SA.