En marxa el segon Estudi de maduresa digital de les empreses d’Andorra

En marxa el segon Estudi de maduresa digital de les empreses d’Andorra

MoraBanc, la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra i la consultora especialitzada en transformació digital Iniced han iniciat la segona edició de l’estudi sobre la maduresa digital de les empreses a Andorra, que té com a objectiu mesurar el nivell de digitalització del teixit empresarial del Principat.

L’informe s’elabora a partir d’enquestes adreçades a responsables de més de 400 empreses, de 10 o més treballadors, amb preguntes relacionades amb una sèrie d’indicadors clau en la transformació digital. Aquests indicadors s’agrupen en quatre grans àmbits: visió, organització i lideratge, persones, clients i negoci digital. A partir de les respostes dels participants es determina l’índex de maduresa digital, una dada que serveix de referència per calibrar el ritme al qual el col·lectiu empresarial del país s’adapta als nous temps.

El qüestionari, que es començarà a enviar a les empreses en els propers dies, també inclourà preguntes referents a com ha afectat la pandèmia de la Covid-19 a la digitalització de les empreses en una situació on el teletreball, el consum electrònic, i els contactes telemàtics professionals i particulars s’han incrementat de manera molt significativa.

Aquesta segona edició permetrà també, a més de mesurar l’índex de maduresa actual, tenir una visió de com evoluciona la transformació digital a Andorra, ja que les dades es podran comparar amb els resultats de la darrera edició. En el primer informe, les empreses andorranes van suspendre en transformació digital, obtenint una nota de 2,8 sobre 10 punts, i el 81% es trobava en un estadi bàsic de maduresa digital.

Amb aquesta nova enquesta, tres entitats compromeses amb el present i futur digital – MoraBanc, la Cambra i la consultora Iniced – tenen la voluntat d’impulsar el coneixement sobre l’evolució de la transformació digital a Andorra i l’impacte positiu que pot tenir pel desenvolupament de futures accions de dinamització comercial de les empreses i l’establiment d’un full de ruta que permeti obtenir avantatges competitius.