La Junta General d’Accionistes de MoraBanc aprova els comptes anuals de l’exercici 2023 amb un benefici de 51,4 milions d’euros

La Junta General d’Accionistes de MoraBanc aprova els comptes anuals de l’exercici 2023  amb un benefici de 51,4 milions d’euros

La Junta General d’Accionistes de MoraBanc s’ha celebrat avui a l’Auditori de l’entitat i  s’han aprovat tots els acords sotmesos a votació.

El president de MoraBanc, Joan María Nin ha destacat en la seva intervenció que el 2023 ha estat “un  any d’èxits notables, no només pels  bons resultats i les operacions corporatives fetes, sinó per l’impacte positiu de la nostra activitat en la societat.” I es va mostrar segur que “continuarem avançant en aquesta línia, gràcies a la nostra estratègia clara i, sobretot, al millor equip.”

El conseller director general de MoraBanc, Lluís Alsina, s’ha mostrat satisfet pel benefici i el creixement assolits en un any d’inversions, “on també hem incrementat la solvència i la fortalesa del balanç”. Alsina  està convençut que “l’any 2024 serà encara millor, el que ens permetrà garantir un creixement sostenible a curt, mitjà i llarg termini”.

Aprovació dels comptes anual de l’exercici social 2023

Els accionistes han validat els comptes i el resultat 2023, un exercici que ha mantingut el creixement sostingut de MoraBanc amb un benefici de 51,4 milions d’euros, un 28% més que el 2022. El grup va tancar el 2023 amb 11.014 milions de recursos gestionats amb un elevat ROE que, al darrer any, ha crescut fins al 14,17%. La solidesa del balanç de MoraBanc queda palesa en la ràtio de solvència que se situa al 21,14% (CET 1 fully loaded), i en la de liquiditat (LCR) que va tancar el 2022 amb un valor de 299,08% que reflecteix l’excel·lent situació de liquiditat de l’entitat. Pel que fa a la inversió creditícia, el 2022 es va tancar amb 1.446 milions d’euros amb una ratio de morositat que ha baixat fins al 2,48%.

Rosa Bruguera nova consellera de MoraBanc

La Junta ha aprovat el nomenament de Rosa Bruguera com a nova consellera independent de Mora Banc Grup SA. Bruguera té una dilatada experiència com a directiva del sector financer, sobretot al Grup “La Caixa” on va ocupar diverses posicions entre el 2001 i el 2022. Abans va desenvolupar tasques directives a Honda Automóviles España i Arthur Andresen. La nova consellera de MoraBanc té una sòlida experiència en les àrees de comptabilitat i control, informació financera, govern corporatiu, gestió dels riscos transformació digital, informació no financera i de sostenibilitat i gestió de persones. Com a consellera, presidirà la Comissió d’Auditoria i Compliment i formarà part de la Comissió de Nomenaments i Retribucions i de la Comissió de Riscos. Així mateix, també s’ha aprovat la reelecció dels consellers dominicals Oscar Aristot i Francesc Xavier Maymó, i de la societat consellera independent, Pedroso Estelar SL, representada per José Lara.

La renovació del Consell d’Administració inclou la sortida, per fi de mandat, de Miguel Antonio Pérez que ha estat conseller independent de Mora Banc Grup SA entre els anys 2017 i 2024. El president Joan Maria Nin ha volgut destacar durant el seu discurs la feina feta per Miguel Antonio Pérez i li ha agraït aquests anys de dedicació a l’entitat.