La junta d’accionistes de BSABanc aprova el projecte de fusió amb MoraBanc Grup SA

BSA Banc SA ha celebrat la seva darrera junta general d’accionistes en què, s’ha aprovat el projecte de fusió de l’entitat amb Mora Banc Grup. Aquesta aprovació arriba després de les dels consells d’administració de les dues entitats i la de la junta d’accionistes de MoraBanc. Ara l’operació només requereix la validació de l’AFA per fer-se efectiva, i, segons les previsions, serà durant el mes d’octubre, quan MoraBanc quedarà com a única marca.

El president de BSABanc, Miquel Alabern, va destacar que amb aquesta darrera junta d’accionistes “tancarem la història d’una entitat, però a la vegada, la seva integració en el grup MoraBanc dona vida a un projecte nou, més gran i ambiciós, que té una clara vocació de lideratge al país”.

El conseller director general de MoraBanc, Lluís Alsina, va exposar les principals línies del pla estratègic del Grup per als propers anys que marquen com a objectiu, un creixement continuat a Andorra i fora del país, amb un objectiu de benefici de 50 milions d’euros l’any 2024.

Aprovació dels comptes del millor exercici de BSABanc

En la junta celebrada al Centre de Congressos d’Andorra la Vella, s’han validat els comptes i el resultat 2021, un exercici que ha estat extraordinari per BSA amb un benefici de 11.301.000 euros, el més alt registrat mai per l’entitat. D’aquest import, la Junta va aprovar destinar 3,5 milions a dividends.

Miquel Alabern va exposar que, al tancament de 2021, el balanç de banc era un 14,8% més gran que l’any anterior. Els recursos de clients van augmentar un 11,44%, la ràtio de solvència CET1 fully loaded es va situar en un 20,59% i el ROE en el 10,67%, uns nivells molt alts i per sobre del conjunt dels bancs andorrans i europeus.