L’ús de la banca online creix amb un augment dels accessos del 24% al 2022

MoraBanc Digital ha tancat un 2022 amb unes xifres que mostren el creixement de l’ús de la banca digital, una tendència que ha estat constant des de la posada en marxa del projecte l’any 2016. Durant el darrer any, i en comparació amb el 2021, el nombre d’operacions fetes per internet ha crescut un 29,3%, i els accessos a la banca online han pujat un 24%, xifres que confirmen la continua migració dels clients des de les oficines als canals digitals.

Per tipologia, les gestions més habituals són els traspassos i transferències de diners que han crescut un 33%, i suposen un 82% del total d’operacions realitzades. La resta d’operacions, com ara les relacionades amb les targetes, o la gestió de valors, tot i ser menys freqüents també creixen, destacant les relacionades amb la banca d’empreses que han crescut un 23%, una bona dada de l’activitat econòmica i comercial d’Andorra.

De l’oficina a la banca digital
Les millores permanents en usabilitat i operativa han estat un element d’èxit de la plataforma en línia de MoraBanc. El 2022 els usuaris únics han crescut un 7,5% i els accessos un 24%. Pel que fa al canal d’accés, el telèfon mòbil és el més utilitzat amb un 67%. El procés de canvi d’hàbits de la societat és constant i cada any són més les persones que fan servir els canals online per fer la majoria de gestions, estalviant temps i amb l’opció de fer-ho en qualsevol moment i des de qualsevol lloc.

Daniel Martínez, responsable de Digitalització d’Experiència de Client a MoraBanc destaca que “el 2022 ha estat un any exigent per tot el procés d’integració amb BSA Banc, però la valoració global és satisfactòria i les dades confirmen el creixement continuat dels canals digitals de MoraBanc que seguirem millorant durant aquest 2023”.

Cinc anys de digitalització creixent.
La banca digital de MoraBanc manté una línia ascendent des de la posada en marxa. En els darrers 5 anys, entre 2018 i 2022, els accessos a distància s’ha multiplicat per 2,8 i les operacions totals s’han multiplicat per 4,2 Aquestes mètriques responen a un canvi de tendència en el consum dels serveis bancaris, amb l’accés de més mil·lennials com a clients, però també a la proposta digital competitiva de MoraBanc.

Fonts: Dades pròpies