Què es necessita per obrir un compte a Andorra?

Què es necessita per obrir un compte a Andorra?

El sector financer d’Andorra és modern, està configurat per operar globalment i conforma un dels nuclis econòmics més sòlids del país. Els sectors financer i d’assegurances representen el 19% del PIB d’Andorra (Font: ABA, any 2015).

Fundat el 1952, MoraBanc és un dels bancs de referència a nivell europeu en solvència (28,50% a 31/12/2015. Font: Informe Anual MoraBanc 2015).

Per als que esteu pensant obrir un compte en la nostra entitat, hem preparat una llista pràctica dels documents que podeu necessitar per completar la vostra sol·licitud.

És una llista bàsica; el banc, analitzant cada cas en particular, pot demanar informació i documents addicionals o diferents.

  • Documents d’identitat

És la documentació que permet identificar la persona o persones que van a obrir el compte.

Caldrà portar l’original del passaport, o un document d’identitat vàlid. Si el document d’identificació no té la direcció de la persona o no està actualitzada, a més caldrà aportar una còpia d’una factura de subministraments (llum, aigua, etc …) on aparegui el nom i la direcció.

En cas que el compte sigui per a una empresa o una societat, es requerirà aportar els documents de constitució d’aquesta empresa i el número d’identificació fiscal, així com els poders notarials a favor de les persones que s’encarregaran d’obrir i operar el compte.

També necessitarem documents que acreditin l’activitat professional dels titulars del compte, segons si són empleats, autònoms o propietaris d’una empresa.

  • Documents fiscals i bancaris

Depenent de l’activitat professional i de la residència fiscal del sol·licitant, es requeriran certs documents que aportin detalls sobre la seva situació fiscal i econòmica.

Tant per a les empreses, autònoms i professionals, com per a les persones físiques, normalment aquests documents consisteixen en una carta de referències bancàries, els extractes de compte de l’últim any, i a més a més, una còpia de l’última declaració d’impostos efectuada al país de residència fiscal, i en certs casos, el certificat d’aquesta residència.

Depenent de l’activitat i el país d’origen de l’empresa o de la persona titular, pot ser necessari aportar altra documentació extra que doni més detalls sobre la seva situació fiscal i bancària.

  • Comprovants sobre l’origen dels fons

Es tracta de documentació que acrediti la procedència dels fons que s’ingressaran en el compte, com ara rebuts de nòmina, factures o estats de compte en el cas que els fons provinguin d’altres bancs.

És important que demanis els requisits específics, ja que la documentació variarà segons la situació de cada persona o empresa.

Si tens algun dubte o vols ampliar la informació d’aquest post, pots trucar a TeleBanc +376 884 884 o contactar amb nosaltres mitjançant el formulari de la nostra web.

Esperem tenir-te molt aviat entre els nostres clients!

SUBSCRIU-TE
  • No et perdis res

  • Tot allò que t’interessa del Blog de MoraBanc al teu correu electrònic.

  • M’interessen els articles de:

Algun dubte?

Escriu-nos i te'l respondrem

O truca'ns al +376 884 884

Prefereixes visitar-nos?

Troba l'oficina més propera