Edifici referent en serveis i sostenibilitat
A l’icònic edifici de MoraBanc, situat a l’Avinguda Meritxell, 96, hi treballen 280 persones. Acull l’oficina comercial més gran del banc, equips de banca privada i d’empreses, i bona part dels serveis centrals de l’entitat. A peu de carrer s’hi ubica també l’oficina de MoraBanc Assegurances.
La superfície del projecte de remodelació és de 8.373 m². Els nous espais són lluminosos —amb un 90 % de llum natural—, amplis i confortables, per oferir el millor servei a la clientela. A nivell intern, els equips de MoraBanc disposen de punts de treball espaiosos i agradables, i compten amb un nou servei de restaurant intern que gestiona l’equip de Nandu Jubany.
La reforma s’ha dut a terme seguint criteris de sostenibilitat que han convertit l’edifici en un referent al país. Gràcies a l’ús de materials i sistemes eficients, l’Edifici Mil·leni ha assolit un estalvi energètic global del 35 %, amb un 16 % d’autogeneració d’energia renovable mitjançant plaques solars fotovoltaiques. Les emissions de CO₂ s’han reduït amb la instal·lació d’equips d’aire primari, il·luminació LED de baix consum, aïllament de darrera generació i un sistema de gestió energètica centralitzada. També s’ha assolit un estalvi del 50 % en el consum d’aigua.
L’execució s’ha fet en dues fases al llarg de dos anys i ha estat responsabilitat de GCA Architects, la firma de Ton Puig que ja havia liderat la reforma integral de l’immoble l’any 2000, amb la participació de l’estudi andorrà Cinc Estudio Arquitectura.
Joan Maria Nin, president de MoraBanc
“Entenem la banca com un actor que construeix i transforma la societat. La renovació de la nostra seu social és una demostració de com volem millorar les condicions de treball dels nostres empleats, i també el medi ambient reduint de manera molt important consums d’energia i aigua. Tot per proporcionar el millor servei als nostres clients.”
Lluís Alsina, conseller delegat de MoraBanc
“Aquesta reforma és la culminació de la transformació de MoraBanc en un banc que aposta per la digitalització, sense perdre el factor humà i l’atenció personal al client, modern, compromès amb Andorra i amb mirada internacional. En els darrers anys hem redefinit el banc, amb un creixement constant a tots els nivells, que ara es consolida en unes instal·lacions a l’alçada del projecte.”