El Grup MoraBanc tanca el 2014 amb un augment del seu volum de negoci

2014-04-30

Ha tancat el 2014 amb un creixement dels recursos del 9 % fins als 7.283.944 €, xifra que confirma l’evolució positiva de l’entitat. Aquesta és una de les dades més destacades de la memòria del darrer any.

El Grup MoraBanc ha tancat el 2014 amb un creixement dels recursos del 9 % fins als 7.283.944 €, xifra que confirma l’evolució positiva de l’entitat. Aquesta és una de les dades més destacades de la memòria del darrer any.

El benefici del grup ha estat de 40,2 milions d’euros, un xifra lleugerament inferior a la del 2013, que respon a la voluntat de reforçar la solidesa del banc, renunciant a part del benefici immediat, dins l’estratègia d’estabilitat i visió a llarg termini amb la qual treballa el grup bancari familiar MoraBanc.

Aquesta estratègia que aposta per la solidesa del grup, és visible en les ràtios de solvència (27,4 %) i de liquiditat (68,9 %) situades per sobre de la mitjana del sector. De fet, durant el 2014, la prestigiosa revista The Banker, del grup The Financial Times, situava MoraBanc com el 20è banc més sòlid del món* en el seu número de juliol, Top 1000 Banks, on publica els rànquings dels 1000 primers bancs del món.

L’agència internacional Fitch, per la seva banda, manté la valoració del banc amb un ràting A- a llarg termini, una qualificació confirmada el passat mes de març.

Una altra xifra positiva destacada del darrer any és la pujada de la inversió creditícia de MoraBanc que va arribar a 1.077.883 €, un 15 % més elevada que la efectuada al 2013. El nombre d’empleats ha experimentat també un increment i ha passat dels 338 als 368.

El 2014 ha deixat un canvi en la direcció de MoraBanc i Pedro González Grau ha agafat el relleu a Gilles Serra com a conseller delegat. També destaca l’activitat durant aquest darrer any de la banca d’inversió de MoraBanc, Amura Capital, que ha permès al Grup participar en operacions de gran transcendència econòmica i notorietat a escala europea, com la reestructuració de Colonial, inversions innovadores i singulars com la Fórmula E o l’adquisició de la Casa Vicens de Barcelona, una joia arquitectònica de Gaudí que es transformarà en un museu.

Dins de la seva activitat de responsabilitat social empresarial, MoraBanc ha dedicat el 2% dels beneficis a compromisos socials com ara la Temporada de Música i Dansa, la Targeta Solidària i els diferents patrocinis i suports vinculats a tots els sectors del país. En aquest sentit destaca l’aposta pel projecte del MoraBanc Andorra equip de bàsquet que en aquest passat 2014 va tornar a disputar la Lliga ACB amb el banc com a patrocinador principal.