MoraBanc assoleix 30,1 MEUR de benefici a l’exercici 2020

MoraBanc assoleix 30,1 MEUR  de benefici a l’exercici 2020

MoraBanc ha tancat l’exercici 2020 amb un benefici de 30,1 milions d’euros, davant els 25,1 milions d’euros del 2019. La transformació iniciada fa 5 anys i el seguiment d’un pla estratègic marcat per la digitalització, l’eficiència i el servei al client, han permès encadenar el quart any consecutiu de creixement. Aquest creixement s’ha assolit tot i la crisi econòmica causada per la Covid, i dels recursos i dotacions dedicats a minimitzar els seus efectes en la societat, els clients i el mateix banc.

El 2020, MoraBanc ha crescut en totes les seves línies de negoci. Els recursos de clients han augmentat un 6,5 % superant els 8 mil milions d’euros gràcies a la contribució de tots els centres de negoci a Andorra i de les filials internacionals Boreal Capital Management (Zuric / Miami) i Morawealth (Barcelona).

A més de sumar volum, el banc també ha enfortit el balanç incrementant la seva solvència, un dels seus elements diferenciadors, fins al 25,5 % CET 1 fully loaded (27,34 % CET 1 phase in), a 31 de desembre de 2020.

La solidesa del banc es tradueix també en un increment del ROE fins al 9,47 % des del 8,47 % del 2019, i una millora en la ràtio d’eficiència, passant del 66,4 % del 2019 al 60,5 % del 2020, gràcies a un increment dels ingressos del 7,50% i a una reducció de les despeses d’un 1,94 %.

En aquest context destaca la qualitat de la cartera creditícia del banc amb una millora de la taxa de morositat que el 2020 ha baixat del 3,3 % al 3,0 %, i amb una inversió creditícia total estable en els 1.178,6 milions d’euros. La ràtio de cobertura s’incrementa fins al 79,2 % des del 67,0 % en el 2019. El banc, així mateix, ha incrementat les seves provisions durant l’exercici en 16 milions d’euros.

El president de MoraBanc, Pedro González Grau, destaca que “la solidesa i recurrència d’aquests resultats són especialment meritoris en un any de Covid tan complicat, i reforcen el nostre objectiu de constant millora en el servei i valor afegit per als nostres clients, així com el compromís de tot l’equip humà que els han fet possible. ”

Per al director general de MoraBanc, Lluís Alsina, “hem aconseguit complir el pla estratègic en dos anys en comptes de tres i mantenim un avantatge competitiu que ens permet ser un banc més fort, més atractiu i adaptat a les necessitats actuals dels clients. ”

 

(1) Avanç de dades subjectes a presentació a la Junta General per a la seva aprovació.