El procés de fusió entre MoraBanc i BSABanc ja s’ha completat

Aquest cap de setmana ha culminat la fusió de les entitats bancàries MoraBanc i BSABanc. A partir de dilluns 14 de novembre, les oficines de BSA operen sota la marca de MoraBanc. Tots els clients poden anar a qualsevol oficina del grup, les de MoraBanc i les que fins ara eren de BSABanc, que ja tenen canviada la senyalística i retolació exterior. En aquesta fase, les fins ara oficines “grogues” es mantindran obertes amb els seus gestors per donar continuïtat als clients provinents de BSABanc i facilitar així la transició. Aquests clients no hauran de fer cap canvi a nivell de comptes ja que mantindran les condicions del seu contracte i es podran connectar a la banca online de MoraBanc sense fer cap gestió, si prèviament tenien aquest mateix servei actiu a BSA.

L’operació entre MoraBanc i BSABanc es va iniciar a l’octubre del 2021 amb la compra per part de MoraBanc de la participació majoritària de Banco de Sabadell a Banc Sabadell d’Andorra. La participació de MoraBanc es va incrementar fins al 83,6% amb les dues finestres de compra a accionistes minoritaris. El passat mes de març, els Consells d’Administració van aprovar el projecte de fusió que va ser validat posteriorment per les juntes d’accionistes de les dues entitats.

Per Lluís Alsina, conseller director general de MoraBanc: “el procés ha estat un camí llarg per treballar amb una transició adequada, continuista i respectuosa de les necessitats dels clients de les dues entitats. També donem la benvinguda als nous accionistes al grup a qui els donem les gràcies per la confiança que ens han fet i amb els qui comptem seguir creixent com a grup en el futur. Estem satisfets del procés i contents de poder ser avui més forts i més grans, consolidant la posició lideratge en beneficis i activitat domèstica.”

Nous accionistes a MoraBanc

Amb el procés de fusió, MoraBanc ha integrat 338 nous accionistes a la seva estructura de capital, persones que van creure en el projecte de BancSabadell d’Andorra i que han volgut seguir amb MoraBanc. La seva participació al grup MoraBanc ve marcada per les condicions de bescanvi que es van acordar fa uns mesos a les juntes d’accionistes. Aquestes persones tenen a la seva disposició un espai específic a la web de MoraBanc així com una oficina de l’accionista per aquelles qüestions que puguin tenir.

El banc líder en benefici

Aquesta operació corporativa consolida MoraBanc com el banc de referència a Andorra, líder en benefici, i amb l’objectiu de seguir creixent fins als 50 milions d’euros de benefici al 2024 segons el pla estratègic presentat recentment per MoraBanc.