Innovació i cocreació a MoraBanc

Innovació i cocreació a MoraBanc

En un món altament competitiu, la innovació és el principal desafiament per a la majoria d’empreses.

Ens trobem en l’Era Digital en la qual creix l’anomenada economia colaborativa, que ens proporciona noves formes de fer negocis i de relacionar-nos amb els altres a través de l’intercanvi de béns i serveis i, fins i tot, de coneixement.

Aquest nou esquema de relacions està basat en la col·laboració i la confiança, i impacta en el com les empreses involucren als seus clients dins els seus processos d’innovació i de millora contínua.

És aquí on apareix el terme “cocreació” com una pràctica creixent aplicable a diversos àmbits de l’empresa com un exercici col·laboratiu a través del qual les marques treballen frec a frec amb els seus clients o usuaris amb la finalitat de desenvolupar estratègies de comunicació i màrqueting, dissenyar nous productes i processos, i fins i tot crear experiències de marca úniques.

Potenciar el pensament creatiu dels clients permet la generació d’idees innovadores. Idees que estan alineades amb les seves necessitats i requeriments i que es tradueixen no només en millors estratègies de màrqueting i en un increment en vendes, sinó també en una major satisfacció del client.

Què es la cocreació?

Podem definir la cocreació com la creació d’experiències de cooperació i de diàleg amb grups de clients o de clients potencials que permeten a l’empresa conèixer millor la percepció dels seus productes i serveis de mà dels propis usuaris, i a aquests els hi permet involucrar-se activament en la definició i en la proposta de valor de la companyia.

Segons Philip Kotler, en el seu llibre Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, “la cocreació és la nova estratègia de desenvolupament de producte. Amb ella i involucrant aviat al client en la conceptualització, les companyies poden millorar el rati d’èxit del desenvolupament d’un nou producte. A més, permet als clients personalitzar productes i serveis i, per tant, crear-los propostes de valor superiors. ”

A MoraBanc entenem que aquesta és una de les vies principals per innovar i millorar de forma contínua. Dins el projecte MoraBanc Digital estem desenvolupant iniciatives de cocreació amb clients que ens permetran millorar l’experiència omnicanal i oferir-los ofertes rellevants i personalitzades per a cada situació, en qualsevol moment i a qualsevol lloc.

MoraBanc Digital i la cocreació

Tot el projecte de MoraBanc Digital, des de la creació de la nova web pública, passant per la conceptualització i el disseny de la nova banca en línia i les apps de banca mòbil a iOS i Android, s’ha portat a terme dins un model de cocreació amb tots els grups d’interès del banc (clients, proveïdors, empleats i accionistes).

El disseny innovador de les interfícies i dels processos operatius de la banca en línia i de la banca mòbil  s’han fet escoltant la veu dels clients i en col·laboració amb companyies líders en implementació de casos d’èxit en l’experiència digital d’entitats financeres i en empreses de comerç electrònic: FjordBe RepublicAccenture DigitalAraLink o Web Financial Group.

Exemple de cocreació

Des de MoraBanc Digital estem portant a terme reunions i tallers de cocreació amb clients amb la finalitat de conceptualitzar i desenvolupar noves funcionalitats i / o millorar les capacitats existents a les nostres aplicacions de banca en línia i banca mòbil.

A l’últim taller que hem fet hem analitzat la nostra app amb un públic jove – entre 18 i 26 anys – buscant entendre millor la seva percepció de l’experiència d’usuari sobre un producte que està tenint molt bona acceptació i de la qual el creixement en nombre d’usuaris evoluciona de manera molt important.

S’han tractat diferents àmbits de col·laboració, des del disseny i la usabilitat (UX – User Experience), passant per l’experiència d’usuari (CX – Customer Experience), fins a les funcionalitats que podrien ser implementades en un futur.

Tenim la ferma voluntat d’innovar perquè en un món digital, tot i que un producte o servei tingui èxit, les empreses no podem adormir-nos sobre els llorers.

En aquestes fotos podeu veure alguns dels moments d’aquest últim taller.

Workshop MoraBanc Digital 1

Workshop MoraBanc Digital 5

Workshop MoraBanc Digital 2

Workshop MoraBanc Digital 3

Workshop MoraBanc Digital 4

Vols participar en futures sessions de cocreació dels nostres serveis digitals? Envia’ns un correu a digitalbanking@morabanc.ad Estarem encantats que ens ajudis a innovar!

I si t’interessa conèixer les millores que anem integrant contínuament a MoraBanc Digital, continua llegint els posts que publiquem al nostre blog o subscriu-te a través del formulari que trobaràs al peu d’aquesta pàgina. I recorda que si tens dubtes o necessites suport utilitzant la banca en línia o l’aplicació mòbil, pots posar-te en contacte amb el nostre servei d’atenció al client TeleBanc, al +376 884.884 de dilluns a divendres de 8:45 ha 17:45 h.

SUBSCRIU-TE
  • No et perdis res

  • Tot allò que t’interessa del Blog de MoraBanc al teu correu electrònic.

  • M’interessen els articles de: