Entrevista als guanyadors del programa LAB Impact Andorra 2017 de MoraBanc i Ship2B

Entrevista als guanyadors del programa LAB Impact Andorra 2017 de MoraBanc i Ship2B

Fa uns dies vam descobrir quin va ser el projecte seleccionat com a guanyador de la tercera edició del programa LAB Impact Andorra de MoraBanc i Ship2B.

LAB Impact Andorra és un programa que respon a la voluntat de MoraBanc de donar suport al teixit d’emprenedors d’Andorra, especialment als projectes que puguin tenir un impacte social al Principat. Aquesta és la tercera edició de l’iniciativa que MoraBanc porta a terme de la mà de la reconeguda Fundació Ship2B, amb seu a Barcelona.

El projecte guanyador d’enguany, Andorra Market Place, preveu un gran impacte en el territori andorrà en oferir al petit i mitjà comerç l’opció d’obrir el seu negoci a l’activitat per internet. Una plataforma on puguin fer arribar la seva oferta i vendre-la dins un entorn digital.

Com a premi se’ls hi ofereix l’oportunitat de realitzar un període d’acompanyament de quatre mesos a Barcelona, ​​on podràn aprofitar els recursos i les xarxes de contactes de Ship2B per dur a terme la seva iniciativa.

Hem entrevistat a Eva Àlvarez i Ruben Arranz, els responsables del projecte, per conèixer millor l’origen de la idea, i què n’esperen en el futur.

 

Com sorgeix la idea d’Andorra Market Place?

Ruben: La idea sorgeix amb l’objectiu de facilitar al petit comerç la venda dels seus productes a través d’internet. Pensem en fer competitiu al comerç de barri disposant d’un aparador virtual i arribant a més persones.

Qui hi ha darrere d’aquesta iniciativa?

Eva: La idea la va gestar Ruben i, a poc a poc, un equip de tres persones més, ens hem anat enamorant de les possibilitats. Tant de la idea d’impulsar un negoci, com de tornar a recuperar el sentit de comunitat, connectant les botigues de barri del país amb un major nombre de clients.

 Què hi trobaran les persones que visitin la web?

R: De moment la plataforma està en desenvolupament, però la idea és que els usuaris puguin trobar, a través d’un sistema de geo-localització, promocions interessants i productes exclusius de la plataforma, oferts per un major nombre de comerços del país, potenciant la compra al barri.

 Quins serveis oferirà la plataforma al comerciant?

E: Bàsicament que puguin vendre els seus productes per internet, a través d’un sistema senzill i ràpid, aprofitant-se de campanyes de publicitat i informació dels seus productes estrella, productes de proximitat, d’elaboració pròpia, etc ….

Per al client final, suposa una optimització del seu temps, i la possibilitat d’adquirir aquests productes des de qualsevol lloc.

Què aporta aquesta empresa que no existeix en el mercat actual?

R: En primer lloc, dóna més visibilitat al petit comerç a la xarxa, cosa que actualment no existeix. Volem potenciar la comunicació directa entre el client final i el comerciant a través d’un xat que els connecti tecnològicament i els faciliti la transacció comercial, fomentant la compra de barri.

Volem donar valor a l’atenció personalitzada que ofereix el petit comerç, apropant-lo a un major nombre de clients.

Ara una pregunta una mica més personal … Per què heu decidit muntar una empresa? Quin és el vostre objectiu: fer-vos rics, canviar el món, ser el vostre propi cap … o n’hi ha algun altre?

R: Poder-nos dedicar a una cosa que ens agrada. I no ens hem d’enganyar, la idea de ser el teu propi cap, no està malament, no ?

E: Quan vam presentar la proposta a algunes botigues del nostre barri, la resposta dels comerciants va ser molt bona. Botiguers de tota la vida, que encara fan els seus comptes a mà o persones que amb prou feines fan servir el mòbil, s’emocionaven amb la possibilitat de poder obrir els seus petits negocis a internet. Això va ser el millor! Pensar que, d’alguna manera, podíem ajudar-los.

Sembla que a poc a poc es va generant un “boom” d’atenció cap a la figura de l’emprenedor. Amb quins suports heu comptat?

R: Sense dubte nosaltres som aquí gràcies a MoraBanc i Ship2B. Tenir el seu suport per definir i millorar aquesta idea ha estat vital. Comptar amb ells ha permès que la nostra idea sigui una realitat.

Quins són els objectius d’Andorra Market Place per als propers anys? Com imagineu la vostra startup a 5 anys, per exemple?

E: Ens agradaria consolidar-nos i ser referents del comerç en línia d’Andorra.

Quins consells podríeu donar a altres joves que volen començar la seva empresa?

R: Que s’apuntin a la propera convocatòria si no els espanten les emocions fortes! (riu)

E: Que, sobretot, no tinguin por i siguin perseverants. Cal equivocar-se, redissenyar i tornar a començar de nou moltes, moltes vegades i tot i així, no perdre de vista què va ser el que va germinar la idea, d’on ve tot.

Si ets emprenedor i necessites un ajut per dur a terme els teus projectes, recorda que a MoraBanc podem facilitar-te l’impuls que necessites. Coneix aquí tots els detalls del programa LAB Impact Andorra i visita la nostra web per saber tot sobre les nostres opcions de finançament per a empreses.

SUBSCRIU-TE
  • No et perdis res

  • Tot allò que t’interessa del Blog de MoraBanc al teu correu electrònic.

  • M’interessen els articles de: